CNACN: Ecluze moderne, trafic fluvial simplificat şi localităţi apărate de inundaţii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

CNACN: Ecluze moderne, trafic fluvial simplificat şi localităţi apărate de inundaţii

Social 24 Mai 2018 / 15:40 1001 accesări

Compania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile” (CNACN) S.A. anunţă semnarea contractului de finanţare nr 5/15.05.2018 pentru proiectul major din cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020: “Modernizare ecluze. Echipamente şi instalaţii. Faza 2”, Cod SMIS 2014 + 121106, potrivit unui comunicat. Perioda de implementare a proiectului este de 60 de luni, respectiv între 01.07.2017 şi 30.06.2021.

Obiectivul general al proiectului este să asigure disponibilitatea şi siguranţa navigaţiei pe cele două canale, Canal Dunăre Marea Neagră şi Canal Poarta Albă Midia Năvodari, furnizând o alternativă durabilă la transportul rutier de-a lungul unei importante rute de transport naţional şi internaţional. Proiectul “Modernizare ecluze. Echipamente şi instalaţii. Faza 2” include reabilitarea echipamentului de bază al ecluzelor Agigea – fir mal stâng, Cernavodă - fir mal stâng şi Ovidiu - fir mal drept, reabilitarea şi modernizarea instalaţiilor auxiliare ce servesc echipamentului de bază al acestor ecluze, reabilitarea Staţiei de pompare complexă (SPC) Cernavodă şi a staţiilor de pompare pentru apărarea localităţilor împotriva inundaţiilor (Saligny, Mircea Vodă, Faclia), Galerii de ape mari - Ecluza Ovidiu, Galerii de ape mari - Ecluza Năvodari.

Valoarea totală a proiectului este de 547.124.183 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 353.734.275 lei, iar valoarea finanţării nerambursabile acordată de Comisia Europeană este de 265.300.706 lei.

Finalizarea proiectului aduce beneficii în ceea ce priveşte siguranţa navigaţiei, reducerea timpul de aşteptare la ecluze dar şi beneficii de transport prin micşorarea transferului către alte modalităţi de transport (rutiere sau feroviare) şi de asemenea la un transport mai putin poluant. Menţionăm că proiectul este finanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritara 1 – Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a transportului cu metroul, Obiectiv Specific 1.3 - Creşterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe reţeaua TEN-T central, potrivit aceleiaşi surse.



12