Lansări de carte la Colegiul Pedagogic “Constantin Brătescu”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Lansări de carte la Colegiul Pedagogic “Constantin Brătescu”

Cultură 23 Mai 2006 / 00:00 4752 accesări

În cadrul manifestărilor Zilelor Colegiului Pedagogic “Constantin Brătescu”, dedicate Zilelor Municipiului Constanţa, au fost lansate două volume novatoare, care, în opinia specialiştilor, depăşesc textul tradiţional al lucrărilor de istorie sau de management educaţional. Primul volum se numeşte “Istoria secolului al XX-lea şi educaţia pentru cetăţenie democratică” ai căror autori sînt Valentin Băluţoiu, Lucia Copoeru, Aurel Constantin Soare, Ecaterina Stănescu şi Constantin Vitanos. “Această lucrare propune o istorie vie, problematizată, deschisă spre reflecţie şi provoacă gîndirea critică şi activă a tinerilor”, a declarat gazda manifestării şi autor al volumului, Constantin Vitanos.

Volumul este produsul unui proiect european, cu finanţare prin Programul MATRA al Regatului Ţărilor de Jos (Olanda), proiect care evidenţiază valorile europene şi atitudinile democratice promovate de noul curriculum al disciplinei Istoria. În esenţă, lucrarea este un exemplu despre cum ar trebui să arate manualele şi materialele suport pentru ora de istorie şi, în cel mult două luni, va ajunge în toate şcolile din România. La lansarea acestui volum au participat numeroşi invitaţi din cadrul Inspectoratului Şcolar Constanţa, din mediul academic constănţean, cadre didactice şi elevi. Printre oaspeţii de seamă s-au numărat prof. univ. Valentin Ciorbea, prof. univ. dr. Gheorghe Dumitraşcu, conf. univ. dr. Virgil Frunză, din cadrul Direcţiei de Pregătire a Persoanelor Didactice, şeful Laboratorului de Management al Educaţiei de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei Bucureşti, Şerban Iosifescu.

Al doilea volum lansat în cadrul aceleiaşi manifestări este intitulat “Şcoala în epoca globalizării”. Acest volum scris de Constantin Vitanos, director al Colegiului Naţional Pedagogic, pune în evidenţă idei, metode şi tehnici care să “reconcilieze” şcoala cu viaţa şi să deschidă mai mult curriculum-ul spre valorile specifice tineretului. De asemenea, tratează, în mod original, pentru prima data în literatura didacticii speciale, a Didacticii Istoriei din ţara noastră, particularităţile predarii, învăţării şi evaluării. Şi acest ghid va ajunge în unităţile de învăţămînt cel mai tîrziu în luna iulie.

“Lucrarea

al XX-lea şi educaţia pentru cetăţenie democratică> propune o istorie vie, problematizată, deschisă spre reflecţie şi provoacă gîndirea critică şi activă a tinerilor”



12