Ministrul Educaţiei propune constituirea unor şcoli-pilot

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
După rezultatele dezastruoase de la testele PISA

Ministrul Educaţiei propune constituirea unor şcoli-pilot

Educație 16 Decembrie 2019 / 19:44 1557 accesări
Ministrul Monica Anisie: „Formarea profesională a dascălilor nu trebuie făcută doar de dragul formării“

Ministrul Monica Anisie: „Formarea profesională a dascălilor nu trebuie făcută doar de dragul formării“

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, prezentă luni la o dezbatere privind rezultatele testelor PISA 2019, a declarat că Ministerul se va concentra pe revizuirea urgentă a programelor şcolare numai după constituirea grupurilor de lucru pentru stabilirea planurilor cadru şi că va propune constituirea unor „şcoli-pilot”, pentru a verifica în ce măsură funcţionează modificările. „Toate măsurile care ar trebui să fie luate pe un termen cât mai rapid trebuie să urmărească, pe de o parte, o anumită echitate în sistem, dar şi calitatea actului educaţional. Prin urmare, ne vom concentra să revizuim urgent programele şcolare numai după ce vom constitui grupurile de lucru pentru stabilirea planurilor cadru. Acesta e cel mai urgent lucru pe care îl putem face la nivelul Ministerului”, a spus Anisie.

„Totodată, voi propune şi activarea articolului 26 din Legea educaţiei naţionale, care prevede constituirea unor şcoli de aplicaţie, a unor şcoli-pilot în care să vedem dacă funcţionează, să nu mai mergem aşa, în orb, fără a avea în spate o cercetare profesionist realizată", a completat Anisie. Ministrul a mai invocat, în contextul reformelor din educaţie, şi importanţa introducerii din anul universitar 2020-2021 a masteratului didactic. Anisie a menţionat că altă idee „de luat în calcul” este venită din partea unui grup de cercetători şi vizează înfiinţarea unor şcoli de profesori. „Din anul universitar 2020 - 2021 vom vom introduce ceea ce trebuia făcut demult, din 2011, (...) masteratul didactic. Vom pilota în cinci universităţi şi, nu în ultimul rând, dacă vorbim despre formarea aceasta a profesorilor, în cadrul grupului de lucru (constituit după rezultatele testelor PISA, n.r.), s-a propus chiar înfiinţarea unor şcoli de profesori. E o idee care a venit din partea grupului de cercetători prezenţi la acea întâlnire şi este de luat în calcul, pentru că fragmentarea pe diferite discipline poate nu este bună, poate am realiza în felul acesta o pilotare şi pe o școală de profesori, aşa cum au numit-o colegii cercetători prezenţi la întâlnirea de săptămâna trecută", a declarat Anisie. Ministrul Educației a subliniat şi importanţa formării profesionale a dascălilor, care „nu trebuie făcută doar de dragul formării”. „Dacă nu ne ancorăm în realitatea societăţii, nu realizăm pentru profesori o formare care să ducă la un act educaţional de calitate şi ancorat în realitate", a atenționat ministrul.



Ştiri recomandate

12