Nemulțumirile pacientului, sesizate prin SMS

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Nemulțumirile pacientului, sesizate prin SMS

Sănătate 04 Ianuarie 2017 / 18:04 691 accesări

Ministerul Sănătăţii a anunţat, miercuri, că în primele cinci zile de la implementarea noului mecanism de măsurare a satisfacţiei pacienţilor în privinţa actului medical, au fost transmise peste 17.000 de răspunsuri din partea celor internaţi.

În primele cinci zile de când a fost pus în funcțiune, au fost transmise peste 17.000 de SMS-uri în cadrul noului mecanism de măsurare a satifsacției pacienților, inițiat de Ministerul Sănătății.

Dintre pacienții care au fost contactați pentru completarea chestionarului de feedback, 2.819 au acceptat completarea formularului și 2.055 au răspuns la toate cele zece întrebări.

Reamintim că până acum mecanismul de feedback se baza pe formulare tipărite care erau completate de pacienţi în timpul internării, iar apoi introduse într-un sistem centralizat de către angajaţii spitalului. Această metodologie distorsiona rezultatele şi nu oferea o situaţie reală a experienţei pacientului în spital.

Prin noul sistem, pacientul poate evalua calitatea serviciilor din spital direct prin SMS sau formular web, printr-un sistem pus la punct cu spijinul Serviciului de Telecomunicații Speciale.

Prin noul sistem vor fi contactaţi anual aproximativ jumătate dintre pacienţii care se externează din spitale. Răspunsul la SMS este gratuit pentru pacienţi. Sunt taxate cu 5 cenţi/sms doar acele răspunsuri care sunt în afara fluxului standard întrebare-răspuns.



12