Ranfluarea navei "Karim 1" depăşeşte termenul contractual

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ranfluarea navei "Karim 1" depăşeşte termenul contractual

Justiție 30 Iunie 2006 / 00:00 1992 accesări

Operaţiunea de ranfluare a navei "Karim 1", pavilion Cambodgia, este întîrziată de lucrările de reparaţii începute de echipajul navei, înainte ca aceasta să se scufunde. Potrivit reprezentanţilor firmei de scafandri „Atriamar Star” SRL, complicaţiile au apărut exact în ultima etapă, în momentul în care s-au montat pompele submersibile şi trebuia să înceapă scoaterea apei din navă. Mai exact, cînd au început să pompeze apa din sala maşinilor şi din tancurile de balast de la prova navei, scafandrii au descoperit noi porţiuni decupate din pereţii navei şi de existenţa cărora nu au fost anunţaţi la semnarea contractului. Ultimele decupaje depistate au necesitat lucrări de etanşare care au întîrziat operaţiunea cu o săptămînă. Administratorul firmei de scafandri, Valentin Plohod a declarat că, de ieri, s-a început montarea de baloane şi paraşute pentru ranfluare în interiorul şi exteriorul navei „Karim 1”. „De luni vom începe să umflăm baloanele şi concomitent să scoatem apa din navă”, a explicat Valentin Plohod. Pentru scoaterea apei din vasul cambogian se vor utiliza pompe submersibile şi motopompe de debit mare. Plohod a adăugat că, la nevoie, pentru scoaterea navei din acvatoriul Portului Constanţa, vor folosi o macara plutitoare de 100 tone forţă. Potrivit contractului semnat la 1 iunie cu armatorul navei cambodgiene, operaţiunea trebuia să se finalizeze în termen de 30 zile. „În primele etape, acţiunea s-a desfăşurat mai repede decît era în grafic, însă în ultima etapă am avut parte de surprize care au dus la întîrzierea operaţiunii. Dacă nu vom reuşi să o repunem pe linia de plutire numai cu baloanele şi pompele submersibile, vom aduce o macara gigant şi o vom scoate din apă, aşa cum am procedat şi la remorcherul ”, a subliniat Valentin Plohod.

„Karim 1” s-a scufundat în dana 0 a Portulului Constanţa în seara de 29 mai, la 10 zile după coliziunea cu tancul turcesc „Zoppun”, din cauza unor reparaţii ilegale efectuate la corpul navei. După 30 de zile de muncă, scafandrii de la „Atriamar Star” SRL au reuşit doar repunerea pe chilă dreaptă a vasului şi asta pentru că echipajul sirian nu a declarat de la început toate lucrările de reparaţii începute la bordul navei.

Taguri articol


12