Trotuarele constănțene, târguri ad-hoc de vânzări auto

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Efectele anulării taxei auto

Trotuarele constănțene, târguri ad-hoc de vânzări auto

Administrație 12 Noiembrie 2017 / 17:05 2770 accesări

Pe Șoseaua Mangaliei, în zona Billa, aproximativ 30 de maşini ocupau abuziv trotuarele. Nu erau „venite în vizită”, ci expuse la vânzare.

Pe Șoseaua Mangaliei, în zona Billa, aproximativ 30 de maşini ocupau abuziv trotuarele. Nu erau „venite în vizită”, ci expuse la vânzare.

Pe Șoseaua Mangaliei, în zona Billa, aproximativ 30 de maşini ocupau abuziv trotuarele. Nu erau „venite în vizită”, ci expuse la vânzare.

Pe Șoseaua Mangaliei, în zona Billa, aproximativ 30 de maşini ocupau abuziv trotuarele. Nu erau „venite în vizită”, ci expuse la vânzare.

Eliminarea timbrului de mediu (1 februarie) a deschis robinetul la înmatriculările de hârburi în România. Inspectorii Registrului Auto Român spun că, în primele șase luni ale anului, aproape 5% dintre vehiculele verificate tehnic la nivel național în trafic, adică 1.758 de vehicule, prezentau pericol iminent de accidente. Evident, nici județul Constanța nu a fost ocolit de fenomenul înmatriculărilor de hârburi. Potrivit unor surse din cadrul Serviciului de permise şi înmatriculări auto din Constanţa, la nivelul județului nostru, numărul de înmatriculări auto după eliminarea timbrului de mediu a crescut cu 110% față de aceeași perioadă a anului trecut. Dacă în primele șase luni din 2016 am avut aproximativ 12.000 de înmatriculări auto, în prima jumătate din acest an s-au înregistrat peste 25.000 de înmatriculări. Interesant este că din 85% din aceste înmatriculări sunt doar în municipiul Constanța“, au declarat pentru „Telegraf“ surse din cadrul Serviciului de permise şi înmatriculări auto din Constanţa.

Pentru că numărul din mașini a crescut excesiv de mult, parcarea pe trotuar a redevenit o modă în municipiul Constanţa, fie pentru că nu există suficiente locuri de parcare, fie pentru că unii şoferi consideră că pietonii pot găsi şi alte locuri pe unde să meargă. În plus, mai există o categorie de cetățeni care transformă spațiul public într-un adevărat târg auto. Pe Șoseaua Mangaliei, în zona sediului Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Constanţa, parcarea este plină ochi pentru că unii samsari de maşini se cred mai presus de lege şi ocupă abuziv domeniul public. Duminică, 12 noiembrie, în zona respectivă, aproximativ 30 de maşini ocupau abuziv locurile de parcare. Nu erau „venite în vizită”, ci expuse la vânzare. Potrivit Poliției Locale, cei care își expun mașinile la vânzare în spații neamenajate riscă o amendă între 400 şi 800 lei pentru persoanele fizice, respectiv între 500 și 1.000 lei pentru persoanele juridice.

STOP IMPORTURILOR DE HÂRBURI!

Pentru a stopa fenomenul importului de sicrie pe patru roți, actuala coaliție de guvernare s-a gândit la o nouă variantă a taxei auto. După ce ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a declarat că mașinile vor fi taxate în funcție de gradul de poluare (o nouă taxă de mediu, cu o altă pălărie), mai mulți parlamentari din PSD au înaintat un proiect de lege care va pune bețe în roate samsarilor. Potrivit antena3.ro, persoanele fizice nu vor mai avea voie să achiziționeze mașini second-hand mai des de o dată la doi ani. Proiectul de lege va limita numărul de autovehicule pe care le pot cumpăra persoanele fizice într-un interval de timp. Practic, dacă acest proiect de act normativ va intra în vigoare, românii vor putea să achiziționeze, o dată la doi ani, un singur autovehicul second-hand pentru folosința proprie. Pe lângă măsura amintită anterior, propunerea legislativă va permite doar persoanelor juridice să achiziționeze mașini din străinătate și să le revândă la noi în țară. Asta înseamnă că nu se pune definitiv capăt afacerilor pe care le derulează samsarii, ci ei vor fi strânși cu ușa să își facă firme în numele cărora să cumpere mașinile pe care intenționează să le revândă. Măsurile propuse în proiectul de lege au ca scop, potrivit expunerii de motive, „o colectare mai eficientă a impozitelor la bugetul de stat și eliminarea operațiunilor comerciale nefiscalizate de autovehicule second-hand achiziționate în spațiul intracomunitar și revândute în România”. Amintim că și Guvernul pregătise o lovitură pentru samsarii de mașini, însă a renunțat. Aceasta era inclusă printre modificările aduse de curând Codului Fiscal și adoptate miercuri, 8 noiembrie, printr-o Ordonanță de Urgență. Este vorba despre un impozit de 10% din veniturile obținute de cei care vindeau mai mult de trei mașini în decursul unui an. Această prevedere a fost retrasă.

CUM VA ARĂTA NOUA TAXĂ AUTO

În timp ce parlamentarii se gândesc să limiteze numărul de mașini pe care le poate achiziționa o persoană în decurs de doi ani, Ministerul Mediului se gândește la noua formă a taxei de poluare. Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) va realiza un inventar al emisiilor de CO2 generate de autovehiculele înmatriculate în anul 2017, raportat la parcul auto existent la 31 decembrie 2016, iar Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului va face o evaluare a impactului asupra mediului. În grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto, au fost identificate două variante de aplicare a acesteia: fie taxarea o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, fie o dată pe an, în funcţie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.



12