Maşini rechemate la service

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Maşini rechemate la service

Monden 11 Octombrie 2012 / 00:00 477 accesări

Toyota recheamă în service peste şapte milioane de vehicule din întreaga lume, inclusiv din modelele Yaris, Corolla şi Camry, din cauza unor probleme la sistemul de acţionare electrică a geamurilor. Toyota a precizat că este vorba de 1,39 milioane de maşini în Europa, 2,47 milioane în SUA şi 1,4 milioane în China. Acesta este cel mai mare număr de maşini rechemate din anul 1996, când Ford a rechemat opt milioane de automobile. Compania niponă a precizat că nu există informaţii că problema la geamuri a provocat accidente, răniri sau decese. Printre maşinile afectate se numără unele modele de Toyota Yaris, Vios, Corolla, Matrix, Auris, Camry, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia, xB şi xD, produse în perioada 2005 - 2010.

Nu numai Toyota se află într-o situaţie delicată. Mercedes a pierdut teren în faţa Audi, în primele nouă luni ale acestui an, pe piaţa maşinilor de lux, decalajul vânzărilor crescând de peste două ori într-un an, din cauza unei strategii incoerente în China, a avansului lent înregistrat de modelele entry-level şi a îmbătrânirii sedanului Clasa S. Această evoluţie afectează angajamentul directorului general al Mercedes, Dieter Zetsche, de recâştigare a poziţiei de lider de piaţă, pierdută în favoarea BMW şi Audi. Mercedes a livrat în primele nouă luni ale anului 964.900 de maşini şi vehicule sport utilitare la nivel mondial, în creştere cu 5% faţă de intervalul similar din 2011. Avansul a fost însă insuficient pentru a ajunge din urmă companiile concurente, Mercedes fiind în urma Audi cu 132.600 de vehicule. Decalajul faţă de liderul pieţei, BMW, a crescut cu 41%, la 145.000 de vehicule.

În septembrie 2011, la sărbătorirea a 125 de ani de existenţă a Mercedes, Dieter Zetsche a stabilit obiectivul ca acesta să devină cel mai bine vândut şi cel mai profitabil brand de lux, până în 2020. La momentul respectiv, spunea că este imposibil ca Mercedes să accepte să fie pe locul al treilea. Un an mai târziu, tonul lui Dieter Zetsche a devenit mai puţin optimist. Pe 20 septembrie, el a spus că profitul Mercedes înainte de deducerea dobânzilor şi impozitelor nu va atinge nivelul anului trecut.



12