Dezvoltarea competenţelor profesionale, domeniu de interes pentru dascălii constănţeni

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Dezvoltarea competenţelor profesionale, domeniu de interes pentru dascălii constănţeni

Politică 10 Martie 2007 / 00:00 885 accesări

2007 a fost declarat, de către Casa Corpului Didactic, „anul formării”. În decursul acestui an, instituţia a încercat să ofere cît mai multe oportunităţi de dezvoltare a competenţelor profesionale pentru cadrele didactice şi pentru personalul didactic auxiliar. Week-end-ul acestei săptămîni (10 - 11 martie) înregistrează un maxim de participare a tuturor cadrelor didactice la activităţile care le-au fost propuse. Astfel, sîmbătă (10 martie), la trei dintre stagii - Educaţie economică, Educaţie pentru şi prin cetăţenie europeană şi Managementul clasei în ora de matematică - cei 108 participanţi au ajuns la final şi se află în situaţia de a-şi prezenta portofoliile sau proiectele prin care vor demonstra faptul că noile informaţii şi modalităţi de lucru vor ajunge în activităţile de la clasă, îmbunătăţind astfel calitatea în educaţie. Alte două stagii vor debuta, tot în această sîmbătă. O grupă de 32 de bibliotecare participă la stagiul cu tema „Centrul de Documentare şi Informare (CDI) - spaţiu pedagogic şi cultural”, familiarizîndu-se cu reperele de organizare a unui CDI în şcoală. Acest Centrul de Documentare şi Informare este privit ca spaţiu de formare şi evoluţie pentru elev, într-o formă nouă, care să îi permită să înveţe cum să utilizeze diferite surse de informare şi cum să selecteze informaţia pentru învăţare. Stagiul este susţinut de prof. Violeta Vlad şi prof. Camelia Şerban. Pentru 20 de cadre didactice (educatoare, învăţătoare şi profesori) începe un stagiu cu tema „Educaţie incluzivă”, susţinut de prof. logoped Ecaterina Totolan şi găzduit de Şcoala nr. 7 „Remus Opreanu” din Constanţa. Prin informaţia de specialitate şi activităţile ce le vor fi propuse, participanţii se vor iniţia în lucrul cu copiii cu cerinţe educative speciale/dizabilităţi uşoare care sînt integraţi în învăţămîntul de masă.

În ziua de duminică (11 martie), începînd cu orele 10.00, profesorii de franceză au ocazia să-şi împărtăşească experienţele didactice la masa rotundă cu tema „Bune practici în predarea limbii franceze”. Acţiunea se înscrie în evenimentele prin care este marcată luna martie ca lună a francofoniei, de către Asociaţia Română a Profesorilor de Franceză (ARPF), Lectoratul francez al Universităţii „Ovidius”, Alianţa franceză, Inspectoratul Şcolar Judeţean şi Casa Corpului Didactic, care este şi gazdă. Au anunţat prezentări Olivia Frenţiu, Monica Vlad, Daniela Stoenescu, Peghi Marcu, Maria Tudoraşcu şi Florina Dobrescu. Discuţiile care se vor dezvolta în jurul acestui subiect vor fi moderate de Mihaela Postelnicu, secretar al ARPF, şi Claudia Calvo, lector la Universitatea „Ovidius”.



12