Fiscul a stabilit conţinutul declaraţiei semestriale privind livrările şi achiziţiile din România

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Fiscul a stabilit conţinutul declaraţiei semestriale privind livrările şi achiziţiile din România

Economie 11 Mai 2007 / 00:00 678 accesări

Firmele sînt obligate să depună la Fisc, pînă la 25 iulie 2007, o declaraţie informativă privind livrările şi achiziţiile realizate în România, conţinutul raportării, care va avea o frecvenţă semestrială, fiind stabilit de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România sînt obligate să declare toate livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile realizate pe teritoriul României către sau de la alte persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, potrivit unui proiect de ordin al preşedintelui ANAF privind declararea livrărilor/prestărilor şi achiziţiilor efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului declaraţiei informative.

Companiile vor trebui să depună declaraţia informativă în format electronic, însoţită doar de prima pagină a declaraţiei în formatul pe hîrtie, semnată şi ştampilată. Formatul electronic se obţine prin utilizarea programului de asistenţă elaborat de ANAF şi pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, prin unităţile fiscale sau de pe pagina de internet a instituţiei. Informaţiile din declaraţiile informative vor fi păstrate în baza de date pe o perioadă de cinci ani fiscali din anul depunerii declaraţiei, urmînd ca la finalizarea acestei perioade, informaţiile să fie arhivate şi, la cerere, puse la dispoziţia Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală. La primirea bazelor de date, Direcţia Generală de Tehnologia Informaţiei va încrucişa informaţiile declarate în "Lista livrărilor de bunuri sau prestărilor de servicii efectuate pe teritoriul naţional" cu cele declarate în "Lista achiziţiilor de bunuri şi servicii efectuate pe teritoriul naţional".

Efectuarea verificării încrucişate a declaraţiilor depuse de către persoanele înregistrate în scopuri de TVA va permite Fiscului "să realizeze un control eficient al acestor operaţiuni, conducînd astfel la diminuarea fraudei fiscale şi va avea ca rezultat o creştere semnificativă a încasărilor la bugetul de stat, precum şi o reducere a perioadei de timp necesare inspecţiei fiscale pentru soluţionarea solicitărilor de rambursare a sumelor negative din deconturile de TVA, se arată într-un comunicat al ANAF. Neconcordanţele identificate vor fi evidenţiate într-un raport care va cuprinde codurile de înregistrare în scopuri de TVA şi datele de identificare ale persoanelor impozabile în cazul cărora s-au constatat neconcordanţe, urmînd să fie precizate şi neconcordanţele identificate, pe fiecare cod de înregistrare în scopuri de TVA, separat sau pe grupuri de coduri (furnizor/prestator-beneficiar). Firmele din România care realizează sau intenţionează să realizeze o activitate economică ce implică operaţiuni taxabile şi/sau scutite de TVA cu drept de deducere trebuie să solicite la Fisc înregistrarea în scopuri de TVA.

Taguri articol


12