Șantierul naval din Mangalia va construi vase de lux pentru croaziere

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Producție la capacitate maximă

Șantierul naval din Mangalia va construi vase de lux pentru croaziere

Economie 09 Aprilie 2019 / 12:26 861 accesări

Începând din vara aceasta Șantierul Naval Damen din Mangalia va funcționa la capacitate maximă - vase de lux pentru croaziere, ambarcaţiuni de mare capacitate pentru exploataţii petroliere şi nave de transport maritim vor fi construite aici în următoarea perioadă.

Potrivit unui comunicat comun, transmis de compania Damen şi Ministerul Economiei, noile contracte majore, recent semnate, sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale şantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri şi nave offshore, iar atragerea noilor contracte majore vor permite ca şantierul să funcţioneze la capacitate maximă încă din această vară.

„Potenţialul şantierului Mangalia este imens şi reprezintă baza ca Damen să-şi realizeze ambiţiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri şi offshore-energetic. Şantierul oferă oportunităţi nu doar pentru grupul Damen, ci şi pentru personalul din construcţii navale şi pentru industria maritimă românească în ansamblu”, arată, în comunicatul citat, Chris Groninger, director al Şantierului Naval Damen Mangalia.

Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Şantierul Naval Mangalia este o navă de croazieră - un mega iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piaţa vaselor de croazieră. Iahtul va fi construit în întregime la Şantierul Naval Damen Mangalia.

Tot în Şantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport şi o navă complexă pentru exploataţii offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).

FABRICAREA VA INCLUDE STRUCTURI OFFSHORE

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, şabloane de submarine şi diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum şi pentru pieţele de acvacultură.

„În plus, se ţine seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecţie şi de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului şi nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât şi cele neregenerabile din întreaga lume”, se mai arată în comunicatul de presă.

De asemenea, pentru a demonstra performanţa în domeniile ecologie, controlul de calitate şi de siguranţă a şantierului, Santierul Damen Mangalia a obţinut certificarea ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 şi certificarea OHSAS 18001: 2007.

„Putem spune că Şantierul Naval Damen Mangalia îşi reîncepe activitatea şi începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare şantier naval din Europa. Economia României are de câştigat. Este o nouă etapă în construcţia navală din România. Parteneriatul dintre România şi grupul Damen aduce beneficii pentru ambele părţi, continuând o lungă tradiţie a construcţiilor navale în Marea Neagră! Sunt create locuri de muncă, oportunităţi şi perspective pentru viitorii investitori şi furnizori”, spune şi ministrul Economiei, Nicolae Bădălău.

Astfel, pentru a-şi îndeplini contractele recent semnate, Şantierul Damen Mangalia intenţionează sa creeze noi locuri de muncă. Când grupul Damen a preluat conducerea operaţională, în şantierul Mangalia erau 1.700 de angajaţi. Acest număr a crescut în mod constant şi este de aşteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajaţi până la sfârşitul anului.

Grupul Damen a achiziţionat în anul 1999 Şantierul Naval Galaţi. De la deschiderea porţilor sale în 1893, acest şantier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea şantierului de către Grupul Damen. Şantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an şi asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajaţi, precum şi angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajaţi ai subcontractanţilor.



Ştiri recomandate

12