Vânzările de mașini „verzi“ accelerează cu 62%

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Vânzările de mașini „verzi“ accelerează cu 62%

Economie 28 Iulie 2019 / 18:42 659 accesări
Nissan a vândut cele mai multe mașinii 100% electrice în România, în primul semestru din 2019, respectiv 169 unități, față de numai trei în același interval din 2018

Nissan a vândut cele mai multe mașinii 100% electrice în România, în primul semestru din 2019, respectiv 169 unități, față de numai trei în același interval din 2018

Vânzările de autoturisme ecologice în România au crescut cu 62,2%, în primul semestru al anului, faţă de acelaşi interval din 2018, până la 2.979 de unităţi, arată statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). Conform datelor centralizate, ponderea autoturismelor ecologice (electrice + hibride) noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, s-a situat, în perioada de referinţă, la 3,5%, faţă de 2,4% cât se înregistra în intervalul ianuarie - iunie 2018. Totodată, din totalul vânzărilor de maşini „verzi“, înregistrat în primele şase luni, 2.292 de unităţi au fost autoturisme hibrid, în creştere cu 59,3% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, 557 de unităţi erau pur electrice (+146,4%), iar 130 de unităţi erau încadrate în categoria plug-in (-23,5%). Statistica APIA relevă faptul că, în iunie 2019, au fost comercializate 694 autoturisme ecologice, în scădere cu 19,6%, comparativ cu luna anterioară, când s-au vândut 863 unităţi. Potrivit datelor producătorilor şi importatorilor de automobile, în topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, în primele şase luni ale anului, primul loc a fost ocupat de Nissan - cu 169 unităţi (faţă de trei exemplare înregistrate în anul precedent), urmat de Renault - cu 155 de unităţi (+400%), Volkswagen (83 exemplare, +38,3%), smart (70 unităţi, +18,6%), BMW (53 unităţi, -13,1%), Jaguar (15 exemplare faţă de niciunul în primele şase luni din 2018), Audi (şapte unităţi faţă de niciuna în anul precedent) şi Mercedes Benz (1). În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de Toyota - cu 2.046 unităţi, Lexus (105), Honda (40), Ford (34), Kia (28), Hyundai (19), Suzuki (17) şi Land Rover (3). De asemenea, în clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in conduce Mitsubishi - cu 42 exemplare, urmată de Volvo - cu 35 unităţi, Land Rover (21), Porsche (17), BMW (9), Mini (4) şi Mercedes-Benz (2). Persoanele fizice s-au putut înscrie la ediţia a 15-a programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus, începând cu 12 aprilie, bugetul prevăzut în acest an ridicându-se la valoarea de 350 milioane lei. În 2018, numărul autoturismelor verzi (electrice, hibride şi plug-in) comercializate în România a fost de 4.572, în creştere cu 65,7% faţă de anul 2017. Din acest total, 3.585 de exemplare au fost vehicule hibrid (+59,8% faţă de 2017), 682 erau electrice 100% (+102,4%), iar 305 plug-in (+72,3%). La finalul anului trecut, ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, a fost de 2,9%, în timp ce, în aceeaşi perioadă din 2017, procentajul s-a situat la 2,1%.



Ştiri recomandate

12