Invenția unui constănțean i-a impresionat pe jurnaliștii de la „Paris Match“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Todiebook-ul, a treia carte din istoria umanității

Invenția unui constănțean i-a impresionat pe jurnaliștii de la „Paris Match“

Cultură 27 Martie 2016 / 15:36 1407 accesări

În aprilie 2013, constănțeanul a prezentat și în orașul natal, în fața studenților și profesorilor de la Facultatea de Arte a Universității „Ovidius”, un prototip al „Todiebook“-ului

În aprilie 2013, constănțeanul a prezentat și în orașul natal, în fața studenților și profesorilor de la Facultatea de Arte a Universității „Ovidius”, un prototip al „Todiebook“-ului

În aprilie 2013, constănțeanul a prezentat și în orașul natal, în fața studenților și profesorilor de la Facultatea de Arte a Universității „Ovidius”, un prototip al „Todiebook“-ului

În aprilie 2013, constănțeanul a prezentat și în orașul natal, în fața studenților și profesorilor de la Facultatea de Arte a Universității „Ovidius”, un prototip al „Todiebook“-ului

Artistul Cristian Todie, născut acum 62 de ani la Constanța, este cunoscut mai mult peste hotare, în Franța, la Paris, unde a ajuns în 1975, trecând Dunărea înot noaptea, printre gloanțe de AKM. Zilele trecute, el a atras atenția jurnaliștilor francezi de la celebra publicație „Paris Match”, impresionați de „Todiebook”, o carte-obiect revoluționară, de 2,5 metri înălțime, prezentată la Salonul de Carte de la Paris (17-20 martie) în apropierea standului României, sub egida Institutului Cultural Român.

„Am creat a treia carte din istoria umanității, deopotrivă spațială și temporală, fără început și sfârșit. Este un loc geometric în care imaginile și textele se înlănțuie în jurul unui centru. Este extensia cărții din hârtie și a tabletelor digitale, iar forma sa antrenează creierul și mâinile, deopotrivă, deoarece își poate schimba sensul în funcție de modul în care este pliată. În acest fel manipulează imaginea și cuvintele”, i-a spus românul jurnalistului de la „Paris Match“, în cadrul interviului „Todiebook-ul, a treia carte a umanității”, publicat pe 19 martie. Todie a recunoscut că această carte este un obiect de artă „interactiv și evolutiv”, care nu poate fi „îngropat” într-o bibliotecă.

Artistul a spus că de această carte ar putea fi interesați cei care lucrează în publicitate, dar și scriitorii, toți cei care „sunt frustrați de limitele volumului și care au o deschidere spirituală”: „Ambiția mea este aceea de a mă adresa unor artiști de renume, precum: Anish Kapoor, Murakami, Jeff Koons, care sunt lipsiți de un suport avangardist pentru operele lor. Ne aflăm în fața unui obiect care inspiră. În plus, în România, sărbătorim 100 de ani de dadaism și editurile doresc să utilizeze Todiebook-ul pentru a arăta creativitatea românească a lui Ionescu, Cioran, Tzara sau Brâncuși”.

SINTEZA A DOUA PASIUNI: ARTA ȘI GEOMETRIA Întrebat cum s-a născut acest proiect, constănțeanul a răspuns: „Inspirația a venit acum zece ani. Această carte corespunde viziunii mele. Ea reprezintă sinteza dintre cele două pasiuni ale mele: arta și geometria. La 14 ani știam să rezolv intuitiv probleme grele de geometrie. Iar de la șase ani am început să pictez”.

Cristian Todie consideră că această carte reprezintă „vârful” artei sale. „Cu această „fractură spațio-temporală”, destram convențiile, deschid o cale spre o realitate paralelă”, a precizat artistul. Din vară, cartea ar putea fi comercializată. „Todiebook-ul este precum „Cubul lui Rubik”. Îi dau numele meu, nu din aroganță, ci pentru a-l proteja”, a conchis Todie.

Citește și:

Cristian Todie a adus acasă o carte „din viitor”

Constănţeanul Cristian Todie expune din nou la Paris

Sculptorul constănţean Cristian Todie prezintă „Axul Paris-Târgu Jiu”

Taguri articol


12